۳ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

احتمالاً حتی یک نفر نیست که تا به حال نماز خوانده باشد. در مواقع اضطراری دعا

احتمالاً حتی یک نفر نیست که تا به حال نماز خوانده باشد. در مواقع اضطراری دعا هم از دل آدمی می آید که طوری زندگی می کند که می خواهد با خدا بیگانه بماند. خداوند این دعاها را می شنود، اما فقط یک زندگی منظم دعا برکات واقعی را به ارمغان می آورد.

دعا چیست؟
دعا یک گفتگوی عمومی و صمیمانه با خدا و نجات دهنده ماست. همچنین حاوی این اعتقاد راسخ است که دعاها شنیده می شود. دعا همچنین به معنای باز کردن گوش درونی برای شنیدن صدای خداوند است. دایره دعای یک مسیحی از نماز صبح ، نماز غذا و نماز عصر تشکیل شده است . در نماز صبح، از پدر آسمانی که ما را در طول شب زیر سایه خود نگه داشته سپاسگزاریم و از او می خواهیم که احکام و تکالیف روز پیش رو را برکت دهد. در نماز عصر از خدا می خواهیم که به واسطه عیسی ما را از گناهان و گناهان ما ببخشد و خود و عزیزانمان را به سرپرستی خداوند بسپارد. در دعای غذا، خدا را به خاطر نان روزانه و تمام نیازهای زندگی که در این زندگی دنیوی به ما می دهد، شکر می کنیم.

ما اغلب در دعا به زبان خودمان با خدا صحبت می کنیم ( دعای آزاد ). با این حال، ما همچنین می توانیم از فرمول های ثابت شده دعا ( دعای تجویز شده ) استفاده کنیم. عیسی اغلب با کلمات مزامیر عهد عتیق دعا می کرد. مارتین لوتر نیز از آنها به عنوان دعا استفاده می کرد. بسیاری از آهنگ های موجود در کتاب سرود و دعای کلیسا نیز دعا هستند. مخصوصاً برای جوانان مسیحی خوب است که از دعاهای تجویز شده برای یادگیری دعا استفاده کنند.

دعای پدر ما
هنگامی که شاگردان متوجه شدند که نمی توانند به درستی دعا کنند، از عیسی خواستند تا به آنها آموزش دهد. عیسی به آنها یک دعا را آموزش داد (که ممکن است آن را دعای خداوند بنامیم ، و آن را به طور کلی به عنوان دعای پدرمان می شناسیم . این دعا باید نمونه ای برای همه عبادت کنندگان باشد. دعای پدر ما توسط همه مسیحیان در سراسر جهان استفاده می شود.

پدر ما که در بهشتی
نام تو مقدس است
بیا به کشورت
اراده تو در زمین نیز چنانکه در آسمان است.
نان امروز ما را بدهید.
و قرض های ما را ببخش،
همانطور که ما بدهکاران خود را می بخشیم.
و ما را به وسوسه نکش، بلکه ما را از شر نجات ده.
زیرا پادشاهی و قدرت و جلال تا ابدالاباد از آن توست. آمین

سخنان برکت
بخشی دیگر از زندگی دعای بسیاری از مسیحیان، کلمات برکت است (اعداد 6: 22-27) که برای پایان دادن به لحظات دعا و در قالب دعا مناسب است:

خداوند ما را برکت دهد و ما را حفظ کند!
خداوند صورت خود را بر ما بدرخشد و به ما رحم کند.
خداوند روی خود را بر ما بلند کرده و به ما سلامتی عطا کند. آمین


دستها برای نماز بسته شده است

چگونه دعا کنیم؟
وقتی نماز می خوانیم دست هایمان را روی هم می گذاریم. این موقعیت از نماز ما که در آن به تعظیم یا زانو می نشینیم، دست های درمانده و درمانده خود را در هم می بندیم و چشمان خود را می بندیم، به ما این امکان را می دهد که خود را از همه تأثیرات، موانع و ناآرامی های آزاردهنده محیط جدا کرده و افکار خود را بر این موضوع متمرکز کنیم. محتوای دعا دعای جدی همیشه آرامش شگفت انگیزی را برای قلب به ارمغان می آورد. آخر اینکه جایگاهی که در آن نماز می خوانیم تعیین کننده نیست. جایگاه نماز باید هم با شرایط درونی و هم با شرایط اطراف ما مطابقت داشته باشد. مهمترین چیز این است که از خداوند روحیه جدی دعا بخواهیم.

خداوند همه دعاها را می شنود
حتی ضعیف ترین ضربه ها نیز در پناه خداوند نیست. لازم نیست خط کش ماهری باشی تا خدا به ما توجه کند، باید خالصانه دعا کنی. حتی تمام دعاهای ما برآورده نمی شود. ما نمی دانیم که واقعاً به چه چیزی نیاز داریم و چه چیزی می تواند به بهترین وجه فراتر از ذهن ما به هدف خدا خدمت کند. بنابراین باید یاد بگیریم که در دعا با اطمینان بگوییم: پروردگارا، اراده تو انجام شود. (لوقا 22:42).

(مقاله قبلی از کتاب دوره کوتاه آموزش سخنرانی در کلیسای انجیلی لوتری استونی، Osmo Alaja، Kalevi Tamminen، Jaak Salumäe، EELK Consistory، Tallinn 1991)

ساختن صلیب
دعا شامل برکت دادن با صلیب خودتان است. طبق رسم کلیسای غربی، صلیب را با نوک انگشتان کف دست باز می‌کنند که پشت سر هم پیشانی، سینه، شانه‌های چپ و راست را لمس می‌کنند و می‌گویند: به نام پدر و پسر و مقدس. روح. آمین. هر دعایی را می توان با صلیب شروع یا خاتمه داد. این قطعاً هنگام ورود و خروج از کلیسا، در آغاز عبادت، در آمرزش گناهان، در پایان دین، در مراسم عشای ربانی و در زمان برکت نهایی انجام می شود. در واقع، هر بار که یک روحانی کلیسا را ​​غسل تعمید می‌دهد، می‌تواند با برکت دادن به خود با صلیب، همراهی خود را با او و با کل کلیسا ابراز کند. صلیب یک دعای بی کلام و یک عقیده مشهود است. همانطور که یک روحانی در عبادت یک کلیسا را ​​با صلیب برکت می دهد، ما نیز می توانیم با صلیب به یکدیگر برکت دهیم. این یک رسم قدیمی بوده است که والدین به فرزندان خود صلیب برکت می دهند، مثلاً وقتی آنها را می خوابانند یا به مدرسه می فرستند. در بسیاری از کلیساها، یک کاسه آب مقدس در کنار در وجود دارد - قبل از ساختن صلیب، فرد می تواند نوک انگشتان خود را در آن فرو کند.

دعاهای مختلف

صبحانه

دعای سنت بریجت
، راه خود را به من نشان بده، خداوندا، و به من اراده کن تا آن را طی کنم! آمین

دعای صبح مارتین لوتر
از تو سپاسگزارم، ای پدر آسمانی ام، عیسی مسیح، پسر محبوبت، که مرا در آن شب از این همه بدی و بدی
پنهان کردی ؛ هر عمل من و تمام زندگی من برای تو خوشایند خواهد بود. بنابراین من با تمام جسم و روح خود را به شما متعهد می کنم. باشد که فرشته ی مقدس تو مرا همراهی کند تا دشمن شریر بر من تسلط نداشته باشد! آمین

 

 

دعای یک سرباز پیر
پروردگارا گاهی فراموشت می کنم اما فراموشم نکن! آمین

دعای صبح کودک،
پدر آسمانی، به فرشتگانت عطا کن تا در سفر روزم مرا همراهی کنند، در مدرسه و در راه خانه از من پنهان و محافظت کن. کمکم کن این روز را مطابق میل تو زندگی کنم. آمین

درخواست غذا

ای خداوند، چشمان همه منتظر توست و تو در موعد مقرر گوشت آنها را به آنها خواهی داد. آمین

دستت را باز می کنی و هر چیزی را که زندگی می کند با شادی پر می کنی. آمین
(مصور ۱۴۵: ۱۵،۱۶)

خداوندا بر ما و هدایایی که از تو می گیریم با فیض فراوان برکت ده. آمین

ای خداوند عیسی، بیا، ما با تو غریبه نیستیم، سفره برای ما بچین، همه چیز را برکت بده!
(KLPR 423)

پروردگارا، نان را برکت بده، همچنان با ما باش. آمین
(KLPR 419)

کسی که به پرندگان غذا می دهد از من نیز مراقبت می کند. همه نیازها را برآورده می کند، از ته قلبم از او تشکر می کنم!

خداوند را ستایش کنیم زیرا او نیکو است و رحمت او تا ابدالاباد است. آمین

نماز عصر

دعای شب مارتین لوتر از
تو سپاسگزارم، خدای من، پدر بهشتی عزیز، عیسی مسیح، پسر محبوبت، که مرا از این شب آسیب و خطر نجات دادی و از تو خواستم که همه گناهانم را ببخشی و امروز با مهربانی از من برای شر محافظت کنی. و بد، تا تمام زندگی من و همه کارهایم برای تو پسندیده باشد. من جسم و جان خود را به دست تو تسلیم خواهم کرد و رحمت پدرانه تو مرا فرا خواهد گرفت. آمین

دعای قرون وسطی
، ای خداوند پدر آسمانی، مراقب ما باش و ما را از هر بدی در جسم و روح حفظ کن. بگذار آن شب در پناه تو با جسارت نفس بکشیم! و چون شب آخر فرا رسد، بیایید در آرامش بخوابیم و دوباره در جلال پسر تو عیسی مسیح خداوند ما بیدار شویم. آمین

عیسی عزیز مرا پرستش کن تا راحت بخوابم و روحم را تقدیس کن تا وارد بهشت ​​شوم. آمین

پدر، فرشتگانی را از بهشت ​​بیاور تا در شب مراقب من باشند. اگر از شما بخواهم به بالا نگاه کنید، به پایین نگاه کنید. آمین

ارسال
یک درخواست دعا، درخواست شفاعت یا تشکر خود را با استفاده از فرم تماس زیر مستقیماً برای روحانی کلیسا ارسال کنید تا در مراسم عشای ربانی یا مراسم عبادت بعدی آن را به خدا ارائه کند. از همین فرم تماس می توان برای ارسال آرزوی بزرگداشت یکی از عزیزان فوت شده نیز استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صادق سجادی

دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان دعا وسیله معنوی ارتباط با بهشت ​​است. درست مانند تعامل

دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان دعا وسیله معنوی ارتباط با بهشت ​​است. درست مانند تعامل طبیعی یک فرد با یک فرد. نماز مجرایی است که انسان از طریق آن وارد عالم جاودانه می شود. این بیان سیستماتیک یک فرد عادی است که با چیزهای ماوراء طبیعی سروکار دارد. ارتباط بین مردم یک جاده دو طرفه است. یعنی پیام و بازخوردی وجود دارد. ارتباط ما با خدا از طریق دعا نیز همینطور است. بدون شک ثابت شده است که روح خدا همیشه صحبت می کند. اما مردم همیشه در مورد خدا نمی شنوند. دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان این به این دلیل است که ما اغلب به جای نماز نمی مانیم.

هرگاه از طریق دعا با پدرمان (خدا) ارتباط برقرار کنیم. او همیشه آماده است و می خواهد با ما صحبت کند. هیچ فایده ای در دنیا وجود ندارد که چنین مکانی تاریک و خونین برای زندگی باشد. پس انسان در هر کاری که انجام می دهد نیاز به مشاوره از خداوند دارد. کتاب قدیس لوقا 5:16 و به بیابان رفت و دعا کرد. این قسمت به ما می گوید که عیسی مسیح به خاطر ارتباط با پدر از مردم عذرخواهی کرد. ماهیت نماز در زندگی مؤمن قابل اغراق نیست. اگر مسیح، نویسنده و تکمیل کننده ایمان ما، نمی تواند بدون دعای پدر انجام دهد. چه کسی یک انسان فانی محض است که قرار نیست بماند و نماز را جایگزین کند. یکی از جوهره های خلقت ما این است که به خدا نزدیک باشیم. او می خواهد که ما همیشه در دید او باشیم. و تنها راه رسیدن به آن نماز است.

هدف از نماز
یک مسیحی بی دعا ناتوان است. او شکارچی (شیطان) را می گیرد. آیا تعجب نمی کنید که کتاب مقدس در اول تسالونیکیان 5:17 به ما گفته است که بی وقفه دعا کنیم . این ماهیت نماز را توضیح می دهد. نماز سپر و سگکی معنوی است که ما از آن برای محافظت از خود در برابر هزینه های جنگ معنوی استفاده می کنیم.
آیا فراموش کرده اید که کتاب کتاب مقدس در افسسیان 6:11 تمام زره خدا را بپوشید تا بتوانید در برابر نیرنگ های شیطان بایستید.

K همه راهنماهای روزانه را در تلویزیون یوتیوب ببینید همین
حالا مشترک شوید
چگونه این دانیال آنقدر دعا کرد که بهشتی نمانده بود جز اینکه برکت دهد. اما شاهزاده ایرانی بین فرشته دانیال و دانیال ایستاد. اما دانیال در محل نماز بود تا اینکه بهشت ​​مجبور شد اوضاع را بررسی کند. دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان سپس معلوم شد که شاهزاده ایرانی فرشته را نگه داشته است. فرشته قوی تر و قدرتمندتر فرستاده شد تا راه را برای فرشته باز کند تا نتایج را به دانیل برساند. همه اینها با دعای مؤثر دانیال ممکن شد. با این حال، درخواست برای هدف را نمی توان به طور کامل تنها در چند پاراگراف توضیح داد. با در نظر گرفتن این موضوع، اینها برخی از اهداف دعا در زندگی یک مسیحی است.

1. با بابا قبول کن

یکی از اهدافی که ما برای آن دعا می کنیم این است که با خدا ارتباط برقرار کنیم. در برخورد با خدا، او رهنمودها، اصول و دستورات مورد نیاز زندگی را به ما می دهد.

حبقوق 2: 1 و من بر دیده بان خود می ایستم و برج را برپا می کنم و می بینم که او به من چه می گوید و وقتی سرزنش شوم چه پاسخی خواهم داد. حبقوق 2: 2 و خداوند به من پاسخ داد و گفت: "رؤیا را بنویس و آن را بر جداول آشکار کن تا کسی باشد که آن را آفریده است."

این قسمت ماهیت ارتباط با پدر را توضیح می دهد. حبقوق نبی گفت: "من تماشا خواهم کرد و مرا بر برج ها می گذارم. این کار یک ناظر روحانی است. مردی که در محل دعا است تا از خدا بشنود. منتظر است تا خدا در مورد شهری خاص بشنود. دعای ما
باید این باشد که با خدا ارتباط برقرار کنیم. وقتی با خدا صحبت می کنیم او با ما صحبت می کند. تا بازخوردی وجود نداشته باشد روند ارتباط تمام نمی شود.

2. روشهای مسابقه خدمات نماز

مردم اغلب می گویند شکرگزاری غذایی است که ما به خدا تقدیم می کنیم. با این حال، هیچ قطعه ای در کتاب مقدس وجود ندارد که بگوید اگر کسی از سپاسگزاری خودداری کند، خداوند از گرسنگی خواهد مرد. با محاسبه، کروبیان جلال کار دیگری جز عبادت خدا ندارند. مکاشفه 4 تعداد بی‌شماری از موجوداتی را که خدا را پرستش می‌کنند، دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان آشکار کرد. حتی برای بیست و چهار پدر و مادری که در برابر تخت نشسته اند، اکنون با تاج های خود در برابر خدا می ایستند. پس اینکه او را ستایش کنیم یا ستایش کنیم، این حقیقت را که او خداست تغییر نمی دهد.

با این حال، نماز ما می تواند وسیله عبادت باشد. وسیله ای برای اعتراف به توانایی خداوند در افزایش برتری خود بر همه مخلوقات. پادشاه داوود توانایی دعا کردن به خدا را درک کرد. جای تعجب نیست که کل کتاب مزمور 8 بیان می کند که خدای ما چقدر بزرگ است. کسی که مکاشفه ای از عظمت خداوند دارد، نیاز به پرستش دارد. داوود پادشاه شگفت زده شد که خدا با وجود شکوه و عظمتش هنوز خدا را به یاد می آورد.
اقامه نماز فرصتی برای جذب نیست. این باید از یک چیز قلبی باشد. تعجب خواهید کرد که علیرغم ظلم داوود، خدا همچنان او را مردی بنام قلب خود خواند.

3. درخواست ما ابزار زیادی است

دعای ما با خدا می تواند برای توبه باشد. پادشاه دیوید نیز نمونه ای عالی برای این امر است. در کتاب مزمور 51. وقتی متوجه می شویم که گناه کرده ایم و به خدا و بشر بد کرده ایم. دعای ما با خدا می تواند وسیله ای برای توبه باشد.

در این میان، مرد با روحیه شکسته متوجه می شود که گناه کرده است. پس از اینکه پطرس به عیسی خیانت کرد، در قلب خود احساس شکستگی کرد. او به مخفیگاهی رفت تا از خداوند طلب آمرزش کند. یکی از اهداف اصلی دعای ما توبه است. خدایا متاسفم که این کار را کردم، به من رحم کن، دیگر این کار را نمی کنم.

4. نماز بسیاری از حیوانات خانگی را خدمت می کند

دعای ما می تواند وسیله ای برای تبدیل شدن باشد. از خداوند متعال برای زندگی ما طلب رحمت و رحمت می کنیم. داستان حزقیا پادشاه را به یاد بیاورید که او بسیار بیمار بود. کتاب مقدس به ما فهماند که او در آستانه مرگ است. و حتی خداوند اشعیا نبی را نزد حزقیا فرستاد تا برای مرگ او آماده شود. اما حزقیا پادشاه از طریق 2 پادشاهان 20 به خدا دعا کرد. او به خدا دستور داد که تمام عبادت و قربانی های خود را به خاطر بسپارد. و در عوض، خداوند سالها به عمر خود افزود. دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان دعای ما می تواند به منظور توسل به خدا، طلب فیض و رحمت باشد. ما وعده ها و نبوت هایی را که خداوند در مورد ما گفته است می دانیم. ما اجازه داریم از خدا بپرسیم که آیا احساس می کنیم اوضاع آنطور که در مورد ما گفته است پیش نمی رود.

نحوه استخدام
لوقا 11 توضیح داد که چگونه عیسی در یک مکان دعا کرد. پس از دعا، یکی از شاگردانش نزد او آمد و از آنها پرسید که چگونه نماز بخوانند. عیسی دعای خداوند را به شاگردان خود داد. بسیاری از مسیحیان که از معنای این دعا اطلاعی ندارند، از آن سوء استفاده کرده اند. بسیاری از مردم این را به سادگی می گویند.

1. پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد.

خط اول این دعا نیاز به تصدیق، پرستش و تشکر از او را توضیح می دهد. قبل از اینکه از خدا چیزی بخواهیم، ​​ابتدا باید از شما تشکر کنیم. حتی عیسی وقتی به قبر ایلعازر گفت، این را نشان داد، وقتی این را به پدر گفت، من از تو سپاسگزارم، زیرا همیشه صدای من را می شنوی . عیسی چشمان خود را بلند کرد و گفت: «ای پدر، از تو سپاسگزارم که مرا شنیدی، زیرا اگر چیزی از او بخواهی، باید ایمان بیاوریم تا خدا را شکر کنیم.

2. پادشاهی شما در راه است. اراده تو مانند آسمان در زمین انجام خواهد شد:

بلافاصله پس از شکرگزاری خداوند. ما باید همیشه دعا کنیم که خداوند بر روی زمین سلطنت کند. دعا برای آمدن ملکوت خدا به معنای آمدن سریع مسیح نیست. کتاب مقدس می گوید ما باید آن را اشغال کنیم تا زمانی که بیاید. در طول اشغال، بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که فقط توصیه مسیح حفظ می شود.
دستور مأموریت مسیح باید در وادی ریشه های تلخ غیریهودیان و بدون نجات گسترش یابد. متی 28: 19-20 به ما دستور داد که برویم و شاگرد همه مردم جهان شویم. پادشاهی از اینجا بر روی زمین زمانی آغاز می شود که همه مردم، ملت ها و شهرها متوجه شوند که مسیح خداوند است.

3. نان روزانه خود را امروز به ما بدهید:

این اولین قسمت دعاست که به ما امکان می دهد از خدا بخواهیم. دانلود کتاب دعا نویسی قدیمی رایگان این یک نمونه عالی از دعای شخصی است. خداوند به کلام خود حتی بیشتر از نام خود احترام می گذارد. بنابراین، وقتی صحبت از درخواست چیزهایی از خداوند به میان می آید، منطقی است که آن را با کلام او حمایت کنیم.
کتاب مقدس به ما فهماند که خداوند همه نیازهای ما را بر اساس غنای جلال خود برآورده خواهد کرد. ما باید کلام خدا را بدانیم و بفهمیم تا دعاهایمان مؤثر واقع شود.

4. و قرض های خود را به ما ببخش، همانطور که ما بدهکاران خود را می بخشیم.

شایان ذکر است که پس از مرگ مسیح، ما دیگر تحت نفرین شریعت نیستیم. به طور کامل می دانیم که تمام عدالت ما در برابر خدا مانند پارچه ای کثیف است. استغفار جزء لاینفک دعای خداوند است.
کتاب مقدس می گوید که گوش خداوند برای ما سخت نیست که بتوانیم آن را بشنویم. دست او هم برای محافظت از ما کوتاه نیست. اما گناه ما بین ما و خدا نابرابری ایجاد کرده است. به همین دلیل است که همیشه وقتی در دعا نزد خدا می رویم برای گناهانمان طلب آمرزش می کنیم.

همچنین باید یاد بگیریم که دیگران را ببخشیم. ما دیگران را نمی بخشیم که خدا ما را می بخشد. این یک تصور غلط در مورد این قسمت از دعای پروردگار است. بسیاری از مسیحیان معتقدند که اگر دیگران را نبخشند، خداوند آنها را نخواهد بخشید. خدا مثل یک مرد فکر نمی کند و عمل نمی کند. ما باید دیگران را ببخشیم زیرا خدا با ریختن خون مسیح گناهان ما را بخشیده است.

5. و ما را به وسوسه نرسان، بلکه ما را از شر نجات ده.

منطقی است که دعا سپر و لکه ای است که ما را از آسیب محافظت می کند. کتاب مقدس قویاً به ما هشدار داده است که از مکر شیطان غافل نباشیم. به همین دلیل مهم است که ما برای حفظ خداوند دعا کنیم. ما از او می خواهیم که ما را از وسوسه و تمام نقشه های شیطانی که شیطان می تواند علیه ما بیاورد محافظت کند.

6. زیرا پادشاهی و قدرت و جلال تا ابدالاباد از آن توست. آمین:

شوخی نیست که می بینیم اکثر مسیحیان دعاهای شکرگزاری خود را جمع می کنند. نماز باید با ستایش و شکرگزاری آغاز و پایان یابد.
در مزامیر، زمانی که داوود به دنبال خدا بود. گفت چگونه می توانم برای چیزی که شکر کرده ام ستایش شوم؟ این بدان معناست که یک مرد را می توان به دلیل درخواست اشتباه مجازات کرد، اما نمی تواند اشتباه تشکر کند.
قبل از پایان دعا، شکرگزاری خداوند برای اجابت دعا ضروری است. این یک قدم ایمان است. سپس هر جلسه دعا را با نام عیسی مسیح پایان می دهیم. این نام دسترسی ما به روز مقدس است.

مزایای بسیاری
1. دعا به ما کمک می کند بر وسوسه غلبه کنیم

دعای مداوم ما به خدا به ما کمک می کند معنویت بسازیم. این به ما شجاعت می دهد که بر تمام وسوسه هایی که شیطان ممکن است سر راه ما بیاورد غلبه کنیم. مسیح که 40 شبانه روز روزه می گرفت و دعا می کرد، با وسوسه شیطان به بیابان هدایت شد. اما شیطان نتوانست بر او غلبه کند، زیرا او خود را به جای نماز ساخته بود.

2. دعا به ما کمک می کند اراده خدا را احساس کنیم

همانطور که ما با پدر ارتباط برقرار می کنیم، او ما را برای زندگی ما راهنمایی می کند. زندگی نمازگزار تغییر جهت نمی دهد. عیسی ممکن است روح ترس را سرزنش کرده باشد که گفت اگر خدا راضی بود که این جام از روی او بگذرد. اما مسیح همچنان دعا کرد که این خواست خدا نباشد. پس از شیطان می ترسد و می خواهد که خواست خدا انجام شود. اگر به طور مداوم به درگاه خدا دعا کنیم، او نیت و برنامه های خود را برای زندگی ما آشکار خواهد کرد.

3. دعا به ما کمک می کند تا خدا را بهتر بشناسیم

شکی نیست که هر چه انسان بیشتر در پیشگاه خداوند وقت بگذارد از بین نمی رود. و هر چه انسان بیشتر در پیشگاه خداوند باشد، خداوند خود را بیشتر بر چنین شخصی آشکار می کند. پولس رسول یک نمونه نمونه است. او در میان دوازده شاگرد نبود. اما او مرد مسیح عیسی را حتی بیشتر از کسانی که سالها از مسیح پیروی کردند، می شناخت.

دعای 4: رابطه خود را با خدا تقویت کنید

وقتی بیشتر دعا می کنیم، با خدا دوست می شویم. دعای مداوم ما به خدا این امکان را می دهد که صدای ما را در میان میلیون ها نفری که او را می خوانند تشخیص دهد. اگر خدا می توانست بگوید اگر به دوستم ابراهیم نگفته بودم کاری انجام نمی دادم.
این سطح رابطه بین ابراهیم و خدا را توضیح داد. قبل از ویرانی شهرهای سدوم و عموره، خداوند در مورد آن به ابراهیم گفت. هر چه بیشتر دعا کنیم رابطه ما با خدا قوی تر می شود.

5. ما را از شر محافظت می کند

کتاب مقدس می گوید که چون من نشان مسیح را دارم، هیچ کس مرا آزار ندهد. دعاهایی برای محافظت وجود دارد. هر چه بیشتر در محل نماز بمانیم، خداوند چیزهایی را که برای ما اتفاق می‌افتد را بیشتر آشکار می‌کند. خداوند می تواند چیزی را به کسی که به جای دعا وقت می گذراند آشکار کند. مواردی را دیده‌ایم که در آن مردان از حادثه‌ای که جان دیگران را گرفته بود محافظت می‌شدند.

از این گذشته، برادران، درست مانند غذایی که می خوریم، هوایی که تنفس می کنیم و آبی که می نوشیم. نماز در زندگی هر مردی بسیار مهم است. اگر چیزی را در زندگی خود تجربه کردید که غیرعادی به نظر می رسید، آن را با دعا به خدا ببرید. شاید خیلی وقت است که از خدا نشنیده ای، به جای دعا پیش فاعلت برگرد، او منتظر توست. او شما را دوست دارد و هنوز هم می خواهد با شما صحبت کند. تمام جوهر خلقت ما مشارکت با خداست. و بهترین راهی که می توانیم رفاقت را شعله ور کنیم دعا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صادق سجادی

سوال اگر گفته شود: «چهار فرقه یکی است!» چرا نمازها متفاوت

سوال اگر گفته شود: «چهار فرقه یکی است!» چرا نمازها متفاوت است و چرا نمازها متفاوت است؟
پاسخ. در اسلام هیچ حکمی وجود ندارد که مسلمانان در سراسر جهان یک نماز بخوانند. هیچ آیه و حدیثی وجود ندارد که بگوید همه مسلمانان جهان یکسان نماز بخوانند، نماز بخوانند. پس چرا باید تعجب کنیم که مسلمانان جور دیگری نماز می خوانند؟! اکنون که این را فهمیدید، باید چیز دیگری را درک کنید:
از آنجایی که فهم قرآن و روایات متفاوت بود، فهم پیام های نماز نیز متفاوت بود. بر این اساس، نماز متفاوت شده است. اما این نوع فهم از قرآن و روایات باید بر اساس یک قاعده، یک روش خاص اداره شود. بدون قاعده و روش، هرکسی می تواند آنچه را که می خواهد بگوید، هرکسی می تواند آنچه را که می خواهد انجام دهد. اگر انسان قرآن و روایات را بر اساس قوانین و روشها نخواند و نفهمد از کافر بدتر است.
مثلاً امروز کسانی هستند که می گویند قرآن نماز نمی خواند و 5 مرتبه نماز دستور نمی دهد. متأسفانه آیات قرآن را خودشان بدون هیچ روش و قاعده ای فهمیدند. اگر از آنها بپرسید «چرا چنین می گویید؟»، معنای واقعی کلمه «صلوات» («نماز») در قرآن «نماز» است. یعنی در قرآن مزخرف می فروشند که برای نماز نیست، فقط برای نماز است. با این حال، آنها معنای این را، به عنوان مثال، در فرهنگ لغت نامه نویس روسی HKBaranov یا برخی شرق شناسان بی وجدان دیده اند. در واقع کلمه سالاد در فرهنگ لغت به معنای تکان دادن باسن نیز هست. بر اساس عقیده انحرافی آنان در آن صورت آیاتی که می فرماید: «نماز را برپا دار! من باید بگم ؟!
امروزه در قرآن گروه هایی هستند که ادعای کشتن مشرکان و کافران را دارند و غیر از مسلمانی کس دیگری را نمی دانند و آنچه را که می بینند می کشند و از کشتن پدر و مادر خود دریغ نمی کنند. حتی اگر به آنها بگویید، دلایل و شواهد خود را از آیات و روایات در اعمال خود می اندازند.
به همین دلیل است که "فرقه گرایی پلی است برای بی دینی!" تماس گرفت اگر کسی دعای دیگری می کند، بپرسید: «برای کدام فرقه دعا می کنید؟ با کدام فرقه و مفهوم این کار را انجام می دهید؟» وقتی می گوید حنفی است، شافعی، مالکی است یا حنبلی، قامتش را بزند و طبق فرقه اش نماز بخواند! او برادر و دوست ما خواهد بود. اگر بگوید: «نه، من اهل فرقه نیستم. این بدعت است. من خودم اجتهاد می کنم و با توجه به علمم از آیات و روایات دلیل می گیرم. شما باید از آنها دور شوید.
اکنون در مقابل اینها، افراد مذاهب اربعه قرآن و روایات را بر اساس قواعد و روشهای علمی خاص می فهمند و از آن پیروی می کنند. بنابراین وقتی گفته می شود: فرقه های اربعه یکی هستند، یعنی مبانی علمی آنها یکی است. اما باید توجه داشت که از میان آنها می توان فهمید که فرقه های امام اعظم ما ابوحنیفه رحمه الله علمی ترین، منطقی ترین، روشمندترین، بیشترین مدرک است. مبتنی بر و مستندترین. از آنجایی که دعا موضوع ماست، شما را از مسائل نماز آگاه خواهیم کرد:
1) مثال اول: قرن هاست که اجداد ما و قوم ما نماز می خوانند و بین انگشتان پا به اندازه چهار انگشت پا ایستاده اند و معذرت خواهان با سر باز ایستاده اند. در زمان ما، آنها در تعدادی از نمازها شروع به باز کردن پاهای خود کرده اند. در صف ایستاده بودند تا آخر نماز سعی کردند پای نمازگزاران را که در کنارشان بودند لمس کنند. پس ادله آنها چیست، کدام حدیث را می خواهند دنبال کنند؟ احادیث مورد استناد آنان در صحیح بخاری از زبان صحابه نقل شده است که فرقه های اربعه از آن پیروی نمی کنند. چرا؟
لازم به ذکر است که هیچ یک از علمای مذاهب اربعه اهل سنت و جماعت از این احادیث حکم به تماس کتف و زانو و قوزک و پا با یکدیگر نکرده اند. از زمان صحابه، در طول قرن چهاردهم، حتی یک مسلمان در میان عبادت کنندگان مذاهب اربعه زبان باز نکرده است. دلیل این چیست؟ عاقل متوجه می شود که این احادیث را باید به گونه ای دیگر فهمید که باید آنها را علمای فرقه دانست، بدون اینکه علمای فرقه را ملامت کند، بدون اینکه بگوید «اهل فرقه خلاف حدیث عمل می کنند» بدون اینکه متهم کردن عبادت کنندگان ساده به چندین قرن توهم.
دعا دعایی معروف و مشهور است. این نماز از سالیان متمادی از زمان مقرر در ملاء عام و در ملاء عام خوانده می شود. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نماز را به بسیاری آموزش داد. از جمله ایستادن در صف. در هیچ یک از این روایات رایج بیان نشده است که کسى که در صف ایستاده است، پاى فردى که در کنار او ایستاده است، فراد، واجب، سنت یا مستحب است. در امور عامیانه مانند نماز، قول صحابه دلیل نمی شود. این قاعده روش شناختی فرقه ماست. اگر آنچه را که برای همگان علنی می شود و معمولاً علنی می شود، از یکی از صحابه نقل شود و صحابه دیگر خلاف آن را بگویند یا خلاف آن را انجام دهند، حدیث مورد قضاوت قرار نمی گیرد، هر چند صحابه باشد. هزار صحیح است ولی بیشتر صحابه گرفته شده است.

به این معنا که اگر حدیث صحیح بخاری برای بیان وضعیت گذشته نقل شده باشد، سنت ایستادن در نماز ذکر نشده است. تنها از یکی از صحابه نقل شده است که در نماز باز کردن پاها سنت و مستحب نیست. در غیر این صورت صحابه و تابعین که به ویژه نسبت به نماز بی اعتنا بودند، به این وضعیت توجه می کردند و آن را به شاگردان خود می آموختند. بنابراین از اینجا معلوم می شود که همه احادیث حتی اگر صحیح باشند نمی توانند بیان کننده سنت یا به عبارت دقیق تر احکام شرعی باشند. شاید فقط صحابه و تابعین و علمای مجتهد سنت را بدانند و بتوانند بیان کنند که سنت در کدام حدیث آمده است.

2) مثال دوم این است که در بعضی جاها وقتی امام سوره فاتحه را می خواند و می گوید اللهم همه می گویند آمین. با صدای بلند می گویند این راز در مکتب حنفی ماست - باید از درون با صدای آهسته گفت. مردم ما قرن هاست که این کار را می کنند. قریب به چهارده قرن است که مردم موارونهر نمی توانند کسانی را که آشکارا آمین می گویند و حمایت می کنند بپذیرند زیرا مسلمانان آسیای میانه مخفیانه آمین گفته اند. در نتیجه اختلافات و توطئه ها و مجادلات و مناظره های مختلف به وجود آمد. علمای آسیای مرکزی و ائمه دین در آیات و روایات استدلال کرده اند که بهتر است در خفا آمین گفتن و آشکارا آمین نگویند.

اگر به احادیثی که آشکار یا پنهان می گوید «آمین» نگاه کنیم، روایت آنها به یکی از صحابه به نام وائل بن حجر برمی گردد. جالب اینکه هر دو طرف به روایت او تکیه کردند.
صحابی در روایات، سوره فاتحه را از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تلاوت کرد و گفت: «آمین» به دو صورت نقل شده است که فریاد زدن یا بلند کردن صدایشان را شنید. و صدای خود را با گفتن "آمین" پایین یا پنهان می کنند.

معروف است که وائل بن حجر، راوی حدیث، هم بر کسانی که ترجیح می دهند آشکارا آمین بگویند و هم به کسانی که ترجیح می دهند پنهان بگویند، تکیه کرده است. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در دو مورد آشکار و پنهان آمین فرمود. در واقع برای حلال و تربیت در خفا و گاه در ملأ عام «آمین» می گفتند. زیرا وائل بن حجر اصالتاً اهل یمن از بزرگان یمن بود. در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) دو بار به مدینه آمد. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با احترام و تکریم از این مهمان ارجمند استقبال کردند. با احترام، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) او را در صف اول نماز، پشت سر آنها قرار داد.

حال این صحابی وائل بن حجر روایت می کند که سفیان صوری رحمه الله روایت کرده است که کلمه آمین آشکارا تلفظ شده است، گفتند. آیا از علم خود پیروی نکرد یا مثل حنفیان حدیثی را که نقل کرده بود فهمید؟! البته بهتر است نسبت به سلفی صالح ظن داشته باشیم و اعتراف کنیم که تفسیر حدیث آن گونه است که حنفی ها می فهمند.

اینکه سفیان صوری رحمه الله خودش در خفا «آمین» گفته دلیل بزرگی است! زیرا اگر راوی که حدیثی را نقل می کند خلاف حدیثی را که نقل کرده عمل کند، روایت او گرفته نمی شود، بلکه عمل او انجام می شود. پس روش دیگری از حنفیان است که از نظر علمی و منطقی پدیدار شده است: هیچ راوی (صحابی یا تابعی) به اندازه‌ای که به حدیثی که نقل می‌کند عمل نمی‌کند درمانده نمی‌شود، اما در حدیثی که نقل می‌کند خوب خواهد بود. ، چه کسی معنای صحیح را می داند، چه کسی می داند که معنای دیگری از حدیث وجود دارد که ما نمی دانیم، یا اینکه روایت دیگری وجود دارد که پیروی از آن محال است. ذکر مثالی از این دست مفید خواهد بود. ریش ها تراشیدن را واجب می دانند می گویند دست زدن به ریش جایز نیست، با این استدلال که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دستور داده است که ریش را پهن و بلند نگه دارد. ولى راوى این حدیث، عبد اللّه بن عمر، تراشیده، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته، ریخته است. این بدان معناست که این صحابی بزرگ، باهوش، آگاه و مدبر این کار را انجام داده است، زیرا او احادیث نقل شده از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را دقیق تر و منطقی تر از دیگران درک کرده است. زیبا و زیبا این بدان معناست که این صحابی بزرگ، باهوش، آگاه و مدبر این کار را انجام داده است، زیرا او احادیث نقل شده از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را دقیق تر و منطقی تر از دیگران درک کرده است. زیبا و زیبا این بدان معناست که این صحابی بزرگ، باهوش، آگاه و مدبر این کار را انجام داده است، زیرا او احادیث نقل شده از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را دقیق تر و منطقی تر از دیگران درک کرده است.

3) مثال سوم این است که برخی از نمازگزاران هنگام رفتن به رکوع یا هنگام بازگشت از آن یا حتی هنگام رفتن به سجده دست خود را بلند می کنند، همچنان که تکبیر اول نماز تحریم است. این را رف الدین گویند. اگر از آنها بپرسید چرا این کار را می کنید، می گویند احادیث وجود دارد. با این حال، با وجود اینکه هزاران حدیث صحیح هستند، باید دانست زمان، به چه کسی و چه زمانی نقل شده است. طبق قاعده روشی حنفی، آخرین سخنان یا کردار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) باید حجت باشد. این منطقی ترین قانون است. واقعا؟ یکی از صحابه بزرگ به نام عبدالله بن مسعود روایت می کند که رسول الله صلی الله علیه وسلم فقط در تکبیر تکبیر دستش را بلند می کرد و هنگام رفتن به آنجا دست بلند نمی کرد. از تعظیم تمام ده صحابی که ده نبوت بهشتی، اشارای مبشره به آنها داده شد، فقط در هنگام تکبیر دست بلند می کردند و هنگام رفت و آمد به رکوع دست بلند نمی کردند. در اول نماز، صحبت در نماز، سلام کردن، پیاده روی و انجام کاری نیز جایز بود. این کارها بعداً ممنوع شد، یعنی به تدریج نماز و قضاوت مطرح شد. ابتدا تهجد بر همه لازم بود، مردم در هنگام تهجد پاهای خود را ورم می کردند و سپس تبدیل به نماز اختیاری شد. در نماز دعاها و ذکرهای مختلفی خوانده می شود که سپس به یک تجانس می رسد. به همین ترتیب، ابتدا بالا بردن هر دو دست در 6 مکان مختلف در یک نماز انجام می شد، سپس به حداقل رسید. یکی بالا بردن دست در تکبیر. این از آخرین اعمال پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اعمال صحابه که همیشه همراه ایشان بوده و اهل علم بوده اند، روشن است. حنفیان با تکیه بر این دلیل منطقی و مستدل و علمی می‌گفتند که فقط الله اکبر باید هنگام اقامه نماز بعد از نیت هر دو دست را بلند کند. مردم ما از طرفی هزاران سال است که از علما پیروی می کنند و به فهم آنها ایمان دارند و به احادیثی که می گویند عمل می کنند. فقط گفتند هر دو دست را بلند کنید. مردم ما از طرفی هزاران سال است که از علما پیروی می کنند و به فهم آنها ایمان دارند و به احادیثی که می گویند عمل می کنند. فقط گفتند هر دو دست را بلند کنید. مردم ما از طرفی هزاران سال است که از علما پیروی می کنند و به فهم آنها ایمان دارند و به احادیثی که می گویند عمل می کنند.

نتیجه اینکه قرائت های مختلف از دعاها یک پدیده طبیعی است که بر اساس برداشت متفاوت از آیات و روایات است که هرکس از حدیث دیگری پیروی می کند، هرکس یک حدیث را می گیرد و حدیث دیگر را نمی گیرد. اما باید علمی، منطقی، معقول، اثبات شده، منطبق با روش و قاعده باشد. طریقت و قاعده در فرقه است و غیر فرقه روش و قاعده ندارد. پس جایز نیست هیچکس به تنهایی و تا آنجا که می داند آیات و روایات را بخواند و از روی آنها قضاوت کند. چیزی جز توهم نمی آورد. از سوی دیگر رستگاری از فرقه ها پیروی می کند. فرقه ها نماد اتحاد و اتحاد هستند. درگیری ها و توطئه ها توسط احمق ها پخش می شود. او تا آنجا پیش می‌رود که نافرمانان را متهم می‌کند و حتی آنها را در معرض کفر قرار می‌دهد. به آنها پناه برد و در نماز و اجداد و هموطنانش به فرقه چنگ زد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صادق سجادی